פראג -יום טיול בצ'סקי קרומלוב

מאי 9, 2019 תגובה אחת

בפוסט הקודם סיפרתי ובעיקר הראתי לכם את דרזדן מנקודת המבט שלי.
נכנסתם איתי לסיפור שלה (ויש עוד מה לשמוע כך שממש ממש מומלץ להגיע אליה!) ומקווה שגם נהנתם ממנו.
ועכשיו אתם תראו מקום מדהים אחר שנמצא בתוך צ'כיה אך נראה כאילו הזמן עומד בו מלכת.
עיירה מהממת בשם צ'סקי קרומלוב הממוקמת כ-3 שעות נסיעה מפראג (כן זה טירוף לעשות את הנסיעות האלה הלוך חזור בעיקר עם אוטובוס, ואם יש לכם אופציה להשכיר רכב זה יורד לכם לשעתים וקצת).

אומנם הנסיעה לשם מתישה, אבל אפקט הוואוו שתקבלו ברגע שתיכנסו לעיר שווה את הכל.
מדובר על עיירה קטנה (בלי עצירות בשום מקום והליכה רגילה לחלוטין אפשר לסיים אותה ב-30 דקות גג, אבל למה שמישהו יעשה את זה?) נוחה מאוד להליכה, יפיפייה ועם נוף משגע מלמעלה.
יש בה טירה ובטירה יש 2 מוזאונים, אחד שווה ואחד הרבה פחות.

מי שאוהב לראות מוצגים מאוד יאהב את הסיבוב והסיפורים בטירה עצמה, מי שלא, ממליצה ללכת ולעלות למגדל הצמוד.
הנוף שנשקף ממנו עוצר נשימה וכך גם העליה אליו – היא קשה, יש בה הרבה מדרגות צרות, לא מומלץ למבוגרים, אבל לצעירים בנפשכם, אם יש לכם את הכוח לעשות את העליה הזאת – לכו על זה!
בירידה חזרנו קצת ספגטי (מזכיר לי את העליה שעשינו בניו זילנד כשלא היינו ממש בכושר 😉 )

אין ספק שכל מי שביקר בצ'סקי פשוט התאהב בה.
הגענו ביום שהיה מיני פסטיבל עם דוכנים ממש כמו זה שראינו בפראג.
חוץ מהצ'יפס שהריח מדהים, לא ראינו משהו מיוחד שם.

בהתחלה פשוט שיטטנו בעיירה, זרמנו עם התיירים ועם השבילים.
בסוף הגענו בלי שים לב לסופה של העיירה והתחלנו לחזור אחורה.
קלטנו מזווית העין את הטירה ועלינו.

אחרי הטירה המשכנו לטייל מהצד השני שלה וקיבלנו עוד זווית יפה על צ'סקי גם היא מלמעלה.

ירדנו בשביל שהיה ליד ונכנסנו בחזרה לעיירה מהכניסה הראשית (אנחנו הגענו מהכניסה השניה האחורית).
חצינו את הגשר ופשוט המשכנו ללכת.
עוצרים פה, מצלמים, מריחים את הטרדלניק מכל פינה אפשרית (ובאמת שיש שם כל כך הרבה), עד שנכנענו, אבל לא לפני שנכנסנו לאכול ארוחת צהריים טעימה עם לימונדה וסיידר תפוחים קר הכל היה הום מייד במסעדה בשם "Švejk" – מסעדה עם אוכל צ'כי זולה מאוד.
לאחר מכן היינו חייבים לקנח עם משהו אז ראינו גלידריה שווה ולקחנו גלידות (ועוד אמרתי לשי שאני רוצה שהוא יטעם בפראג את הטרדלניק.. אבל לא, זה קרה פה), המשכנו לטייל והריח של הטרדלניק פשוט לא הפסיק, אז אחרי שכנועים מצדו של שי נשברנו וקנינו טרדלניק – אמאל'ה!!!!
לא יכולתי לצלם לכם אותו כי הייתי בלי סוללה 🙁 אבל תדמיינו קיורטוש ממולא בגלידת שוקו וניל מדהימה.

משם חזרנו בחזרה לכיכר העיר, סיימנו את האוכל, חיפשנו מה עוד אפשר לעשות שלא עשינו וראינו את מוזאון העינויים.
אני מתה על השטויות האלה והמוזאון העביר לנו בכיף עוד 20 דקות נוספות.
מפה לשם הגענו לחצי שעה לפני שהיינו צריכים להגיע לתחנת האוטובוס לחזור לפראג, אז הסתובבנו שוב בשוק הקטן, נכנסנו לכנסייה ומשם כבר הלכנו בכיוון חזרה לתחנה.

אפשר לסכם שלצ'סקי מספיק 3-4 שעות ללא בעיה, אין מה לעשות שם מעבר לזה מכיוון שהיא עיירה קטנה עם כל מיני מוזאונים למיניהם שרוב הסיכויים אתם לא תיכנסו לכולם, אבל הנסיעה לשם בהחלט שווה ובטח אם תעשו את זה עם מדריך זה יהיה מעניין אף יותר.

בפוסט הבא תראו בעיקר אוכל וממש מעט תמונות ואתם תבינו למה.

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.