ניו זילנד – כרייסטצ’רץ’, ארתור’ס פאס ובאנקס פנינסולה

מרץ 17, 2017 אין תגובות

היום העשרים ושמונה 28.12:
את היום שלנו התחלנו בנסיעה של כ-20 דקות ממרכז העיר לכיוון המרכז האנטרקטי International Antaractic Center.
זהו בעצם מרכז חוויתי שמראה בעצם איך היינו חיים אם היינו גרים באנטרטיקה.
ישנם 2 סוגי כרטיסים – הכרטיס הראשון הוא הכרטיס המלא לכל האטרקציות במרכז (מאוד שווה את המחיר). והכרטיס השני הוא בחצי מחיר ונותן אפשרות לכ-3 אטרקציות בלבד.

אחרי קבלת הכרטיסים, יצאנו החוצה והתחלנו עם האטרקציה הראשונה – נסיעה ברכב שלג.
נכנסים משהו כמו 10 אנשים לתוך הרכב הזה ומתחילים בנסיעה מטלטלת מעט.
הנהג לוקח לאיזה מסלול שיש בו רמפות קטנות וגדולות ובו בזמן גם מסביר קצת רקע על הרכב.
אחרי כמה רמפות ממש מגניבות וגבוהות (עם הרכב זה מרגיש שונה – חוויה) הוא מכניס את הרכב לתוך המים וממש מרגישים בצוללת.

משם חזרנו בחזרה למרכז והתחלנו את ההליכה בתוכו.
בכניסה יש סרטון על אנטרטיקה וכמה תצוגות.
ממשיכים הלאה ומגיעים לחדר שהוא האטרקציה של המרכז – חדר השלג.
זהו בעצם חדר גדול מלא בשלג (אמיתי לחלוטין), עם 8- מעלות (קור איימים אם לא לבושים כמו שצריך – היו שם כאלה שהגיעו עם בגדים קצרים!!) ובכל שעה-שעה וחצי ישנה סופת קור מטורפת בחדר – ממש דימוי של אנטרטיקה.
כמובן שמקבלים בכניסה לחדר כיסוי לנעליים למניעת החלקה ומעיל בגודל הרצוי.
נכנסים, מתלהבים ואז מתחילה בשקט בשקט הסופה המקפיאה – אחת החוויות המגניבות ביותר, לא לפספס אם נמצאים שם!

ממשיכים משם הלאה ומגיעים לאטרקציות הבאות:
1. הפינגווינים הכחולים – יש להם שעות האכלה קבועות, המאכילה מסבירה עליהם והם שטים במים ואוכלים. הם חמודים מאוד!
2. סרט לבחירתכם (בשעות שונות) ב-4D – זה אומר: כיסאות זזים, 3D (משקפי תלת מימד), רוח, מים ומה לא.
3. הליכה במרכז וגילוי חדרים עם תפאורות שונות.

המקום מומלץ בכל גיל!

משם המשכנו אל גן החיות Orana Wild Park.
תראו, כשאני ראיתי את המקום בתמונות הוא היה נראה מאוד שווה אבל (אחד גדול) בפועל הוא לא בדיוק ככה.
החיות מאוד רחוקות, בקושי ראינו אותם והדבר היחידי שבאמת שווה במקום אבל גם יקר הוא כניסה לכלוב האריות עם כלוב נישא.
אני לא ממש ממליצה על המקום.

אחרי האכזבה שחווינו, חזרנו למוטל, שמנו את הדברים והלכנו לגלות את מרכז העיר ברגל.
התחלנו בהליכה אל האנדרטה שנבנתה לניספים ברעידת האדמה שהתרחשה בשנת 2011.
משם , כמה דקות הליכה ובין המבנים ההרוסים בעיר מגיעים אל מרכז הקניות שנקרא Re-Star – מרכז קניות קטן עם מוזאון שכולל בתוכו כל מיני פריטים וחלקים שרצו לשמר אחרי רעידת האדמה – לא נכנסנו אבל נראה מאוד מעניין.

15 דקות הליכה משם מגיעים אל הגנים הבוטנים של העיר, הם נמצאים בפארק Hagley ובכניסה ניתן לראות את ה-I Site.
האזור מפוצת באנשים, אבל מצד שני יש פינות שקטות שניתן לשבת, להירגע ולצפות בברווזים.
אחרי 30 דקות הליכה במקום המשכנו כ-15 דקות נוספות אל ה-Cathedral Square – שם נמצאת הכנסייה הגדולה של כרייסטצ’רץ’ שניזוקה הכי הרבה באסון.
אפשר לראות בתמונות את הלפני והאחרי.

עשינו את דרכינו בחזרה למוטל וסיום היום שלנו.

היום העשרים ותשעה 29.12:
היום עמדה לפנינו נסיעה מעניינת של כשעתיים אל הפארק הלאומי Arthur’s Pass.
העצירה הראשונה שלנו הייתה במקום מאוד מיוחד בשם Castle Hill – אזור מלא בסלעים ואבנים יפיפיות וענקיות ויוצר מעיין מבוך מיוחד בין כל הסלעים.

משם, העצירה הבאה שלנו הייתה קצת אחרי הכניסה לפארק.
ישנו כפר קטן שממנו נוסעים עוד טיפה ומגיעים לחניה גדולה.
מהחניה יוצאים למסלול הליכה של כשעה (למי שלא בכושר) בטיפוס מדרגות עד כמעט לראש המפל.
עם כל הקיטורים שלי וכואב לי ואין לי כוח הצלחנו לעלות את זה – זה היה קשה!

כמה דקות נסיעה מהאזור ישנן עוד 2-3 עצירות של תצפית.
סך הכל אזור יפה אבל עדיף לעשות אותו בנסיעה לכיוון ה-West Coast ולא בנסיעה רק בשביל להגיע למקום.

בנסיעת חזור עברנו ליד עוד מקום שמתאים לאנשים שמגיעים עם ציוד למערות.
אני נשארתי באוטו ושי הלך לבדוק – 10 דקות אחרי הוא כבר חזר לאוטו (כי הוא לא היה מצוייד) ונסענו בחזרה לעיר לסיים את היום.

היום השלושים 30.12:
זה היה יום ארוך עם נסיעה של כשעה לאזור פנינסולת באנקס.
כבר הזכרתי שהשילוט בניו זילנד הוא לא משהו (לא כמו זה שהיה לנו בקנדה שהיה מעולה) וגם ה-GPS התחרפן לנו בכל מיני מקומות.
אחרי בדיקה של מספר עלונים שלקחנו ב-I Site בכרייסטצ’רץ’, מצאתי כנסייה מאוד יפה שהיתה עם סטיה קלה מהדרך אבל באמת שווה עצירה.

מפה לשם מצאנו את עצמנו מחפשים מקומות עצירה יפים – לא ממש הצליח לנו אז המשכנו הלאה.
נסיעה של כ-30-45 דקות מהכנסייה והגענו לחוף ים נחמד (לא מלהיב) בשם Le Bone Bay.
יש שם מסלול הליכה של החוף ומלא אנשים מגיעים לשחות שם.

אחרי העצירה המשכנו לכיוון מרכז העיירה Akaroa.
באחד העלונים ראיתי שיש שייט של כשעתיים – שלוש לראות חיות פרא כמו דולפינים וכלבי ים.
תקשיבו ותקשיבו לי טוב, אם אתם רוצים להספיק להגיע לשייט, אל תגיעו בדקה ה-90 כי אתם פשוט לא תצליחו למצוא חניה!
זה פשוט היה מטורף, נסענו בסיבובים כמה פעמים ולא מצאנו חניה בכלל בעיירה שהיא ממש יפה.
עד שהתעצבנתי (סליחה!!) על שי ופשוט עפנו משם ועשינו את כל הדרך בחזרה לכרייסטצ’רץ’ ושם סיימנו את היום.

בפוסט הבא – פוסט הסיום!
כלבי ים (מקרוב), אגמים יפים, סיבוב קניונים, הגעה לאוקלנד בחזרה וטיסה הבייתה.

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.