ניו זילנד – המשך דרכנו

מרץ 17, 2017 אין תגובות

היום החמישי 5.12
את היום החמישי שלנו והאחרון באוקלנד התחלנו בנסיעה אל ה- Kelly Tarlton’s Sea Life Aquarium.
זהו מרכז תת קרקעי ימי שנמצא במרחק נסיעה של כ-20 דקות ממרכז העיר.
כשנכנסים, יש הסברים ותצוגה של המקום ומשם ממשיכים הלאה לצילום קצר ונכנסים למעיין מנהרה מסתובבת מקרח.
ממשיכים עוד טיפה קדימה ורואים את כל הפינגווינים החמודים שיש שם.
מי שרוצה יכול לשלם עוד כסף (הרבה) ולהיכנס לתוך מתחם הפינגווינים, ללטף, להאכיל, לצלם ולקבל הסבר מפורט עליהם.
משם מתקדמים ורואים את שאר הדגים ומנהרת הכרישים המגניבה.
סך הכל המקום נחמד אבל קטן וקצר.

אחרי שסיימנו את הסיבוב שם עברו למקום הבא, עיירה קטנה בשם Piha שנמצאת סמוך לסלע האריה (Lion Rock) – סלע עצום שניתן לעלות עליו (יש מדרגות) ויש לו תצפית מדהימה על הים ועל החוף.

בדרך אל חוף הים, ישנה תצפית מלמעלה על כל האזור.
התהלכנו וצילמנו על החוף כשעה פלוס מינוס, חזרנו לאוטו והלכנו לאכול לסנדוויץ’ ליד.
משם, לקראת השעה 16:00, כבר החלטנו לחזור למלון בחזרה ולסיים את היום.

היום השישי 6.12
עדיין מנסים להתרגל להפרשי השעות, קמנו מוקדם בבוקר, מכינים את המזוודות ומתחילים ביציאה לכיוון היעד הבא – Whitianga.
היום התחיל בנסיעה של כשעה מחוץ לעיר לכיוון Hunua Falls – מקום יפייפה, רגוע, מלא באווזים קטנים שמתרוצצים במים וקרוב למטיילים וכמובן המפל עצמו.
המפל לא כל כך גבוהה אבל באמת מקום ששווה עצירת מנוחה של לפחות 15-20 דקות להירגע ורק לשבת ולהקשיב למים שנופלים להם מלמעלה.

מהחניה ניתן לצאת אל המפל מ-2 כיוון, הכיוון הראשון הוא דרך גשר עם תצפית רחוקה על המפל והכיוון השני הוא שביל שעובר מצד שמעל של הגשר עצמו.

אחרי עצירה ארוכה וכיפית ממשיכים עוד כשעה וחצי – שעתיים נסיעה לכיוון Cathedral Cove Lookout.
זוהי נקודת תצפית מדהימה! על כל האיים שנמצאים מסביב לסלע ה- Cathedral Cove.
אין שם הרבה חניה ומומלץ להגיע לשם מוקדם יותר מהשעה 12:00 כי אז באמת תמצאו את עצמכם עושים סיבובים למצוא חניה.

אחרי הנסיעות הארוכות החלטנו כבר להגיע למוטל שהיה בערך 40 דקות נסיעה מהתצפית.
המוטל נמצא 2 דקות הליכה מחוף הים, מאובזר כל כך טוב ויפה במיוחד לאנשים שאוהבים לבשל :).
שם המוטל – Oceanside Motel – מומלץ!

אחרי התרשמות מהחדר החלטנו לקפוץ לבדוק את מרכז העיר.
הליכה של כ-15 דקות הביאה אותה לאזור השקט שנקרא מרכז העיר.
מכיוון שהגענו בשבת בצהריים חצי מהחנויות כבר היו סגורות (באסה…) אז חיפשנו מה לאכול ומצאנו איזה בר חמוד לשבת בו ולאכול.
האוכל היה סביר ולא מעבר.
בחזור כבר קפצנו לסיבוב בסופר הקטן ובחזרה לחדר.

היום השביעי 7.12
את היום התחלנו ביציאה מעט מאוחרת אל Flecher Bay Walkway – טראק ארוך של כ-3 שעות לכיוון אחד.
אנחנו עשינו 1/3 מההליכה וחזרנו לאוטו.
לפני שהלכנו לשביל עצמו עצרנו קודם בחוף הים ליד.
החוף משקיף אל סלעים עצומים שנמצאים רחוק, החוף עצמו מלא באבנים שחורות ויצורי ים שמתחבאים בין לבין.

מהחניה הולכים מספר דקות לכיוון השביל ההתחלתי.
מהשביל מתחילים לעלות בעליה תלולה וטיפה קשה למי שלא בכושר…
בתום העליה מגיעים לתצפית מדהימה על האזור ודבר ראשון שמזהים הן הכבשים שנמצאות בכל פינה לאורך כל השביל.
מהתצפית יורדים למטה אל כיוון הכבשים, הפרות שנמצאות בצד ימין וחוף ים נוסף שנמצא בצד שמאל למטה.
המשכנו ממש עוד קצת וראיתי שכבר כל הנוף אותו הדבר אז גררתי אותנו בחזרה לאוטו.

הנסיעה אל המקום ארוכה – שעתיים פלוס ואחרי שעה נסיעה הדרך לא סלולה ודיי מעצבנת אבל שווה את הביקור במקום.
כשהגענו לאזור לא היו הרבה מטיילים אבל אחרי שעזבנו התחלנו לראות הרבה מכוניות שמגיעות אל האזור.

עם ההגעה בחזרה לעיירה, הלכנו לאכול סאבווי ולהירגע מהיום (אחרי שנשרפנו חזק בשמש).

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.