ניו זילנד – ההוביטון, גייזרים והאי הלבן

מרץ 17, 2017 אין תגובות

היום השמיני 8.12
את היום השמיני שלנו התחלנו בעזיבה של המוטל לכיוון יעדינו הבא – The Hobbiton.
בתור מישהי שלא ראתה יותר משעה של הסרט הראשון, אני יכולה להגיד שהמקום פשוט נראה מגניב לחלוטין!
אומנם המדריך שלנו הסביר מלא דברים שקשורים לסרטים ולסט עצמו ולא הבנתי חצי מזה, המקום ממש יפה ומושקע מאוד.

לאחר ההוביטון נסענו אל מפל Kaiate – ירידה תלולה שלאנשים בלי כושר העליה בחזרה ממנו תהיה נוראית (מודה באשמה).
כשיורדים למפלים הראשונים פשוט אפשר לשבת, להירגע וכמובן להנות מכל היופי הזה שנמצא סביבנו.
משם ממשיכים לעוד ירידה שתהפוך לכם את הרגליים לספגטי, באחריות!
אבל כשמגיעים בסוף למפל הרביעי , אפשר להיכנס למים שלו.

אחרי שסיימנו שם, נסענו למוטל ללילה אחד.
שם המוטל – Ambassador Motor Inn – מוטל חמוד.
אחרי מנוחה של שעה – שעתיים החלטנו שאנחנו רוצים לאכול בחוץ.
בהתחלה רצינו וכבר ממש היינו סגורים על לאכול איטלקי, אבל אז ראינו פאב נחמד שמשך אותנו אליו.
אז נכנסנו, הזמנו וקיבלנו צ'יזבורגר מדהים!
שם הפאב הוא – The Crown and Badger
אני רוצה לציין משהו לגבי מסעדות בניו זילנד.
כל מסעדה שביקרנו בא עד עכשיו היינו צריכים לגשת לעמדת התשלום, להזמין את האוכל ולשלם מיד.
פה לא מחכים שמלצר יפנה אליכם – זה פשוט לא יקרה, אז ללכת לעמדת התשלום על מנת לבצע את ההזמנה.
דבר נוסף, בניו זילנד לא משאירים טיפים! התרבות הזאת לא קיימת פה כלל.

אחרי הפאב כבר חזרנו למוטל בחזרה לשינת לילה טוב ועזיבה למחר בבוקר.

היום התשיעי 9.12
לאחר עזיבתינו בבוקר, נסענו לכיוון העיירה Rotorua, עיירה שהפרסום העיקרי שלה זה כל הפארקים הטרמיים שנמצאים בסביבה.
התחלנו את היום שלנו שם בגן חיות קטנטן – Paradise Valley Spring (אי אפשר לקרוא לזה בכלל גן חיות כי בקושי היו שם חיות).
האטרקציה העיקרית של המקום היא כלוב האריות שמכיל בתוכו בערך 8 אריות, מתוכם 2 גורים (זה לא גורים, זה סוסים!) שהחליטו להרים מופע במיוחד בשבילנו.

אחרי כשעה הסתובבות במקום נסענו אל המקום הבא – הפארק הטרמי Te Puia – הריח שם נוראי אבל יצא לנו לחוות בהתפרצות גייזר ענקית ויפה.

הסתובבנו שם בערך שעה וחצי ומשם כבר המשכנו למוטל שלנו בעיירה Taupo.
לצערי המוטל הזה אכזב אותנו מאוד, מזל שאלה רק יומיים.
אחרי התמקמות במוטל, קפצנו אל מרכז העיירה בחיפוש אחר ארוחת צהריים.
מצאנו מסעדה, אומנם יקרה אבל האוכל היה שווה כל שקל.
אני הזמנתי ספגטי עם כדורי בשר ומרק היום (מרק עדשים) ושי הזמין פטוצ'יני עם עוף ובייקון ברוטב פטריות – שניהם היו מעולים!
שם המסעדה Dixie Browns.
אחרי המסעדה קפצנו לסופר להשלמות ובחזרה למוטל והכנה נפשית למה שהולכים לראות מחר!

היום העשירי 10.12
היום שלנו התחיל בהתעוררות בשעה 04:15.
היינו צריכים להגיע אל העיירה Whakatane לשיט אל "האי הלבן" – הר געש פעיל שנמצא במרחק של כ-50 ק"מ מהחוף (שיט של כשעה וחצי).
מרחק הנסיעה מ- Taupo אל העיירה Whakatane הוא כשעתיים וחצי.
עם ההגעה, קראנו מה הסיכונים בכניסה לאי, חתמנו ויצאנו לכיוון הסירה.
השיט היה מקפיא אבל גם כיף ויפה.
עם ההגעה אל האי, קיבלנו תדרוך קצר, קבלת מסכות גז וקסדות לראש והתחלנו לצעוד לעבר העשן הלבן והסמיך.
בהתחלה משתעלים קצת ואז כבר מתרגלים לריח ולעשן.
ככל שמתקרבים יותר לבור הלוע הראשי, כך מתגבר הריח הנוראי אבל היופי של המקום זה משהו שצריך לראות אותו באמת ולא דרך סרטונים או תמונות.
אחרי סיור של שעה וחצי על האי, עלינו על הספינה בחזרה אל העיירה ומשם למוטל למנוחה לקראת העזיבה של מחר.
שם החברה שמוציאה את הטיולים אל "האי הלבן" – White Island Tours – החברה היחידה שמפעילה סיורים אל האי.

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.