ניו זילנד – דנידין בוקסינג דיי והדרך לכרייסטצ’רץ’

מרץ 17, 2017 אין תגובות

היום העשרים וארבעה 24.12
היום הראשון בדנידין התחיל בסיור של 45 דקות במפעל השוקולד של Cadbury.
מכיוון שהיה ערב כריסטמס, ישנם סיורים מקוצרים בלבד.
בהתחלה מקבלים שקית מלאה בשוקולדים שווים.
אחרי זה מתיישבים ורואים סרטון הסבר על ההיסטוריה של המפעל ושל Cadbury עצמו.
ואז מתחיל הכיף!
את הסיור מתחילים ביציאה למתחם בחוץ ששם רואים את המכוניות האמיתיות שבהן פעם היו מעבירים את כל השוקולדים – חמוד ביותר!

משם ממשיכים הלאה לדבר המגניב הבא.
עולים כ-100 מדרגות בתוך מיכל שוקולד ענק ואז קורה דבר מגניב – בתוך המיכל הענק הזה יש שוקולד שנשפך מלמעלה ומשפריץ לכל כיוון, איך שהמדריכה לחצה על הכפתור שהשוקולד ישפך, מצלמה עבדה וצילמה את כולם מופתעים 🙂

אחרי המיכל ממשיכים לחדר טעימות של שוקולד חם וטעים – יאמי!
וכמובן שמקבלים עוד שוקולדים ופה נגמר הסיור.
אחרי זה כבר נכנסים לחנות מזכרות השווה שלהם ומבזבזים עוד קצת כסף (כן כן, יצאתי משם עם כובע, מגבות, שקית רב פעמית וספר מתכונים שווה – שגם משם אני כבר אכין דברים).

אחרי המפעל המשכנו אל הטירה היחידה בניו זילנד – Larnach Castle.
הטירה נמצא בפנינסולה (חצי האי) של דנידנין, במרחק של כחצי שעה נסיעה מהעיר.
בכניסה נותנים לכם אפשרות להיכנס לגנים הבוטנים בלבד או אפשרות להיכנס גם לטירה עצמה.
אך בשביל להיכנס לטירה עצמה יש צורך לשלם מחיר שונה מעט..
כשמגיעים לכניסה, צריך לדפוק על הדלת ואז המארחים מכניסים אתכם פנימה, מסבירים לכם מה יש בכל קומה ונותנים לכם ברושור עם מפה של הטירה.

אפשר גם לעלות לגג למעלה ולראות תצפית יפה על הגן (היה מאוד מעונן ובקושי הצלחנו לראות משהו).
הטירה עצמה יחסית מודרנית אבל מאוד יפה.

משם המשכנו לעצירה הבאה שנמצאת בקצה הפנינסולה – Royal Albatross Center – מרכז שבו ניתן לראות את כל האלבטרוסיים (מזכירים מאוד שחפים) באזור וגם כלבי ים.
אל תצפו יותר מדי לראות כלבי ים כי הם נמצאים לפעמים רחוק אבל אנחנו ראינו אחד שהחליט ללכת לישון על האבנים הקרובים (הראשון בטיול שהיה ממש קרוב אלינו – חכו להמשך הטיול, יש מקום מיוחד לראות אותם אפילו קרוב יותר!).
באזור יש הרבה חברות שמוציאות לטיולים רגליים/שייט/נסיעה ברכבים מיוחדים לראות את חיות הפרא שנמצאות בכל אזור הפנינסולה.

לאחר מכן נסענו לסיבוב קצרצר בעיר וחיפוש אחר אוכל – נכנענו בסופו של דבר לסאבווי.

לקראת הערב נסענו 10 דקות מהאזור שישנו בו לכיוון החוף של Tuunel Beach.
ירידה תלולה מאוד לחוף ים סלעי ויפה.
שי הלך לצלם, אני נחתי מהירידה לקראת העליה והשתעשעתי עם האלבטרוסיים שחשבו שיש לי אוכל..
וסיימנו את היום שם.

היום העשרים וחמישה 25.12
Its Christmas Day! אבל שלא תטעו לרגע… כנראה שבדנידין לא ממש אוהבים את הכריסטמס או בכלל בניו זילנד (בכל זאת, הם חוגגים אותו בקיץ וזה קצת מוזר) כי פשוט לא היו כמעט בתים מקושטים, אני חושבת שראיתי אולי 2 בתים שבאמת קישטו אבל לא מעבר.

בכל מקרה את היום שלנו הדי חסר טעם התחלנו בנסיעה לפנינסולה ועצירה ב-2 מסלולי הליכה שכשאני קראתי אמרו שהם יפים – אולי אחד כן אבל השני ממש ממש לא!
התחלנו במסלול של ה-Lovers Leap שהוא מסלול מעגלי שעובר על יד הים.
מתחילים בכניסה דרך יער קצר וממשיכים דרך הרבה חרא של כבשים (והיה שם בכמויות!), אנחנו לא ממש התלהבנו ומיד חזרנו אחורה.

בצידו השני של המסלול ישנו מסלול בשם Sandfly Bay – תעשו טובה גדולה לעצמכם ואל תלכו למסלול הזה לא משנה מה..
יש שם כל כך הרבה יטושי חול שחזרנו עקוצים כמו לא יודעת מה, מה גם שעוברים בתוך שיחים וזה ממש לא נעים להליכה, אז תחסכו את זה מעצמכם.

אחרי זה לא היה לנו כבר כל כך מה לעשות, אז חזרנו אל העיר לקראת אחר הצהריים, בחיפוש אחר אוכל – שמסתבר שבכריסטמס מאוווד קשה למצוא כי כמעט הכל היה סגור, אבל במקרה מצאנו מסעדה הודית עם אוכל מעולה!
וסגרנו את היום בחדר רובצים מול הטלויזיה..

היום העשרים ושישה 26.12
מה תמיד מגיע אחרי הכריסטמס? The Boxing Day!
אחד הימים השווים בשנה שמוצאים בו המון מה לקנות בחצי מחיר.
כמובן שהתחלנו את היום מאוחר מעט ונסענו אל העיר לעשות קצת קניות.
אך לפני הקניות אכלנו ארוחת בוקר שווה באחד הבארים באזור.

אחת החנויות שהכי אהבתי בניו זילנד היא Farmers, סוג של המשביר לצרכן רק עם כל כך הרבה דברים שווים!

וזה רק החלק הקטן מה שהיה שם…
ניצלנו את ההזדמנות ואכלנו גם איזה פרוזן יוגורט על הדרך 🙂

מפה לשם סיימנו את היום דווקא מאוד מהר, חזרנו למוטל לארגן את המזוודות לקראת הנסיעה של מחר לכרייסטצ’רץ’.

היום העשרים ושבעה 27.12
עם הבוקר יצאנו מוקדם לכיוון כרייסטצ’רץ’ – עמדה לפנינו נסיעה של כ-4 שעות!
העצירה הראשונה שלנו הייתה באבנים הענקיות והמיוחדות Moeraki Boulders – אבנים שנמצאות על חוף הים וקיימות כבר מעל ל-4 מיליון שנים.
תופעת טבע מאוד מעניינת ומיוחד במינה.

משם ממשיכים את הנסיעה לעיירה Oamaru.
עצירה הבאה הייתה ב-Blue Penguins -עצירה מיותרת לחלוטין, לא ראינו פינגווינים בכלל וסתם בזבזנו כסף – אל תעצרו שם.

5 דקות נסיעה משם נמצא מוזאון מגניב בשם SteamPunk HQ, כל מיני מוצגים שמכינים מזבל ומתכות – ממש ממש מגניב ושווה 10$ כניסה – מומלץ בחום!

משם העצירה הבאה והאחרונה שלנו להיום הייתה עצירה לארוחת צהריים בעיירה Timaru – מרכז העיירה חמוד אך לא ראיתי משהו מעניין שם.
לקראת שעות אחר הצהריים הגענו אל המוטל שלנו בכרייסטצ’רץ’ – City Central Motel Apartments – מוטל מצוין עם מטבחון קטן אבל מאובזר יפה – מומלץ.

בפוסט הבא – אנטרטיקה (לא באמת), כרייסטצ’רץ’, ארת’ורס פאס ופנינסולת באנקס

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.