הטיול לקנדה – חלק שלישי

מרץ 17, 2017 אין תגובות

היום השמיני היה טיול לאגמי נהר מלין (Maligne) ואגמים צדדיים.
יצאנו בסביבות השעה 08:30-09:30 אל המיקום הראשון, קניון מלין (Maligne Canyon).
לאחר נסיעה של כ-11 ק”מ מג’ספר צפונה הגענו לקניון.
סך כל ההתרשמות שלי ממנו לא הייתה יותר מדי כי ראינו כבר יותר יפים אבל המקום יפה.
מדובר בקניון צר שנוצר על ידי זרמי המים שחזבו בו.
לאורך השביל יש כ-5 גשרים שמהם ניתן לראות את הקניון וההליכה בו היא קלה וקצרה.

מקניון מלין המשכנו לכיוון אגם מדיסין (Medicine Lake) כ-15 ק”מ.
אגם ארוך ויפה בצבע טורקיז שהשביל אליו מהכביש מלא באבנים וחלוקי נחל.
עצרנו שם להפסקת צילומים (כמובן איך לא!), ישיבה על אבנים ענקיות שנמצאות בחצאן במים, פשוט לשבת ולהירגע בשמש.

לאחר מכן המשכנו לכיוון אגם מלין (Maligne Lake) והוא הארוך ביותר בפארק הלאומי של ג’ספר – 22 ק”מ!
הוא נמצא במרחק של 48 ק”מ מג’ספר, אגם מהמם ומרחוק רואים קרחונים בהרים.
יצאנו מהאוטו לכיוון האגם והתחלנו עם הצילום כל אחד בשלו.
בשעה 12:30 (בערך) עלינו על שייט מודרך באגם שמביא אותנו עד ל”אי הרוחות”, מקום יפייפה ומרוחק מכל סיוויליזציה אפשרית.
לצערינו היה לנו רק כ-15 דקות באיזור אבל ניצלנו אותם לצילומים מרהיבים!

אחרי סיום כזה יפה היינו צריכים לקנח במשהו שווה …

סיימנו את היום יחסית מוקדם, חזרנו למלון והלכנו לעשות סיבוב בעיירה.
העיירה עצמה חמודה וקטנה אבל באנף הייתה מדהימה לעומתה.

את היום התשיעי שלנו התחלנו באחד המקומות המדהימים ביום בעולם (לדעתי) בקרחון המלאך שנמצא על הר אדית קוול.
המקום נמצא כחצי שעה נסיעה מג’ספר.
מגיעים לכביש מאוד מפותל בעליה קצת קשה.
למזלנו הגענו יחסית ממש מוקדם כשעוד בקושי היו תיירים באיזור.

כל הדרך ראיתי את הקרחון גודל וגודל.
הגענו לחניה, יצאנו מהאוטו וקפאה לנו הצורה – היה שם משהו כמו 2-3 מעלות אולי אפילו פחות.
לא הגענו לטיול עם מעיל אבל שמנו עלינו כובע, צעיף וכפפות ויצאנו לדרך לכיוון הקרחון.
בגלל הקור היה קצת קשה לעלות אבל זה ספורט מצוין 😉

בדרך היו כל מיני נקיקים קטנים שזרמו.

כל התקרבות שלנו לקרחון הייתי יותר ויותר נרגשת.
המקום פשוט מהמם ולא נתפס באיזה גודל הוא וכמה עוצמתיות יש בגודל שלו.

אחרי שסיימנו לקפוא מקור ולראות את היופי הזה, חזרנו לאוטו והתחלנו את נסיעתינו לכיוון אגם אנט (Annette Lake).
מסביב לאגם יש מסלול הליכה.
כשהגענו לשם לא היה אף אחד חוץ מזוג שחזר מהליכה מסביב לאגם
שוב, אגם יפה אבל לא יותר מזה.

אחריו, כמה דקות נסיעה דרומה הגענו לאגם הבא, אגם בוורט (Beauvert Lake).
היה לנו מזל עם השמש באותו היום והמקום היה נראה כל כך יפה.
צמוד לאגם נמצא מלון Fairmont Jasper Park – לא נכנסנו אליו אבל קראתי שהוא יפייפה מבפנים.
מסביב יש גם מגרשי גולף ,שבילים ,אווזים (והרבה) וגם ספסלים שאפשר לנוח ולצפות על האגם.

משם חזרנו עייפים אך מרוצים למלון.
דרך אגב למלון שלנו קראו Tonquin Inn – מלון מקסים, 2 דקות נסיעה ממרכז העיירה, מומלץ בחום!

היום העשירי והאחרון שלנו בג’ספר וברוקיס בכלל 🙁 נפתח עם נסיעה לכיוון 2 אגמים נוספים שנמצאים כ-5 דקות נסיעה צפונה מג’ספר ומגיעים אליהם דרך כביש Pyramid Roud.
לאגם הראשון קוראים Patricia Lake והאגם השני שנמצא נסיעה קצרה ממנו הוא – Pyramid Lake ל-2 האגמים יש שבילים מסביבם, באנו לצלם כמה תמונות ונסענו הלאה (יותר מדי אין מה לעשות שם).

לא היינו שם יותר מדי זמן ואז חיפשתי לאיפה עוד אפשר לנסוע ונזכרתי שיש מסלול של 5 אגמים שראיתי שקוראים לו (מאוד מקורי) דרך 5 האגמים…
המסלול נמצא כ-10 דקות נסיעה מג’ספר.
הגענו והתחלנו ללכת לאורך המסלול שעובר בתוך יער.
אני הייתי בטוחה שמדובר במסלול קצר וכל הזמן חיפשתי איפה האגמים ורק אחרי שחזרנו גיליתי שהמסלול היה באורך של 4.5 ק”מ (!!!) ככה שבילינו שם בערך שעתיים וחצי – לא היה בכלל בזבוז של זמן – מאוד מומלץ!

אחרי המסע כומתה שעשינו 😉 חזרנו לג’ספר לאכול ארוחת צהריים ולאכול לקינוח את אחת הגלידות הטעימות ביותר שיצא לי לאכול (חבל שאותה לא צילמתי) – גלידת בצק עוגיות!!
לאחר מכן חזרנו למלון לארוחת ערב, להירגע ולהתחיל לארוז לקראת מחר…
בפוסט הבא – המסע ממשיך עם 2 ימי נסיעה ארוכים אך שווים.

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.