הטיול לקנדה – חלק שישי

מרץ 17, 2017 אין תגובות

זהו, הגענו לחלק השישי והאחרון של הטיול המדהים שלנו בקנדה.
התחלנו בקלגרי ומשם המשכנו להרי הרוקיס,ויקטוריה וכמובן ונקובר.

בחלק זה אני אספר לכם על טורונטו, עיר מדהימה שמאוד מזכירה את ניו יורק (עוד לא יצא לי להיות שם, בתקווה שבעתיד הקרוב יקרה..).
ה-Downtown שלה נושק לאגם אונטריו, עיר מאוד פעילה ותוססת, מלאת גורדי שחקים וכמובן הסמל הראשי שלה – מגדל ה-CN.

את היום העשרים ואחד שלנו התחלנו טיפה מאוחר יותר עקב ההגעה המאוחרת למלון (נחתנו רק בשעה 00:40 בערך ועד שהגענו והתארגנו במלון היה כבר כמעט 02:00 בלילה).
מכיוון שלא שכרנו אוטו בטורונטו, כי פשוט אין צורך.
התניידנו ביום הראשון עם האוטובוס תיירים של חברת City Sightseeing Toronto.
כמו בכמעט כל עיר תיירותית האוטובוסים הם במתכונת של Hop on Hop off, זאת אומרת שעולים ויורדים באיזה תחנה שרוצים מהתחנות המצוינות במפה שמקבלים.

התחלנו את הסיור מכיכר Yonge-Dundas – שם התחנה הראשית של האוטובוסים הנ"ל.
מדובר בנסיעה מסביב לעיר והסברים על המבנים שרואים וההסטוריה שלהם.

בעיקרון אנחנו הגענו וירדנו בתחנה הראשונה (לא זוכרת אם היא התחנה הראשונה על המפה) – מגדל ה-CN.
עוד מהארץ הזמנתי את ה-City Pass Toronto שמקנה כניסה מוזלת יותר ל-5 אתרים נבחרים בעיר והמגדל הוא אחד מהם.
לצערינו היו היה מעט מעונן מה שגרם לכך שהראות לא הייתה הכי טובה אבל עדיין היה שווה את הכניסה.

בכניסה לבניין עוברים מעיין בדיקה כזאת בתוך מכונה עם לחץ אוויר, לא ממש הבנתי בשביל מה זה אבל נו טוב.
משם המשכנו למעליות.
נכנסנו למעלית שעלתה בכמה שניות לגובה של 351 מטר!!! וזה היה פשוט נוף מדהים, במעלית היה חלון קטן מתחת לרגליים שהיה אפשר לראות באיזה מהירות עולים – מטורף!

עם היציאה מהמעלית מגיעים לקומה שממנה רואים את הנוף של טורונטו, גם על העיר וגם על האגם, למרות העננות שהייתה זה פשוט היה שווה את זה.
עלינו במדרגות קומה אחת בשביל לחוות את הקור המטורף שהיה בחוץ בגובה הזה – איזה כיף!
בקומה האחרונה שלו אפילו ניתן לראות מבחוץ כאשר עומדים על הקצה שלו את כל העיר (לאמיצים בלבד).

אחרי שירדנו בחזרה למטה, חיכינו שהאוטובוס יגיע ונמשיך למקום הבא.
כחלק מהסיור באוטובוס יש גם סיור בשייט ללא עלות נוספת ולשם המשכנו.
דרך אחד המאגנים שלהם יצאנו לשייט של כ-45 דקות, לא משהו מלהיב אבל רואים את קו הרקיע המדהים של טורונטו!

אחרי שסיימנו שם לקחנו את האוטובוס להמשך הסיור בעיר ולקראת השעה 15:00 בערך כבר ירדנו בתחנה שממנה עלינו והלכנו לאכול בורגר מדהים ומזה טעים ב- Hard Rock Cafe בכיכר Yonge-Dundas.
אחרי הארוחה הלכנו להסתובב באזור עד לשעות אחר הצהריים ומשם כבר חזרנו למלון וארוחת ערב.

את היום העשרים ושתיים שלנו פתחנו מוקדם בבוקר על מנת שנספיק לאוטובוס לכיוון המקום שלו ציפיתי בערך חצי טיול…. מפלי הניאגרה!!
הזמנתי כרטיסים מהאתר של Megabus והם היו ממש ממש זולים, משהו כמו 14$ לכל כיוון ל-2 אנשים.
הנסיעה עצמה הייתה משהו כמו שעתיים עם עצירה באמצע אבל לפחות היה לנו אינטרנט זמין :).

וכשהגענו לתחנה היינו צריכים לקחת עוד אוטובוס שנסע עוד 15 דקות עד למפלים.
עם ההגעה הייתה בי התרגשות מסויימת.
אחרי שלא הצלחתי בשנה שעברה להוציא ויזה לארצות הברית, מבחינתי זה היה המקום הכי קרוב לארצות הברית – לעיר באפלו.

המפלים היו מפוצצים לגמרי וברקע שמעו חקיין אלביס לא רע בכלל!
עמדנו, צילמנו את המפלים והמשכנו לכיוון רחוב קליפטון היל.

מכיוון שהגענו בשעות הצהריים (12:00 בערך) חשבנו מה אפשר לאכול ונזכרתי שיש שם Planet Hollywood.
אבל לצערינו לא היה אף אחד במסעדה או בקבלה או במה שלא יהיה אז פשוט ויתרנו והלכנו לאכול גלידה מדהימה בחנות קוקה קולה שאגב הייתה צמודה לחנות של השוקולדים של הרשי'ס.
כמובן שלא פסחנו על החנות ונכנסנו לקנות שוקולדים טעימים בטרוף ולצלם את הסירופים הענקיים שהיו להם שם.

משם המשכנו לכיוון אזור המזואונים ברחוב של קליפטון היל.
התחלנו עם מוזאון "ריפלי תאמינו או לא" שהעביר לנו 40 דקות בכיף, אומנם הוא יחסית קטן אבל מאוד מושקע ומעניין.
ממנו המשכנו למוזאון השעווה – Louis Tussaud's Waxworks – מאוד נחמד ומעביר את הזמן בכיף ובצילומים עם הסלבס 😉

לאחר המוזאון הלכנו לעשות קצת קניות לחולצות שוות ולסיום עלינו על ה- Niagara Falls Skylon – נוף מדהים של כל האזור.
חזרנו לתחנת האוטובוס מרוצים מהיום והמשכנו לכיוון האוטובוס לטורונטו.
הגענו לקראת 19:00 בערב, אז הלכנו לסופר לקנות כמה דברים וחזרנו למלון לנוח ולעבור על התמונות.

היום העשרים ושלושה יצאנו לדרכנו לכיוון גן החיות של טורנטו.
בהתחלה קצת התבלבלנו עם ההגעה אבל נעזרנו בעובדי הרכבת שהסבירו לנו איך להגיע בדיוק לגן החיות.
רק בשביל שתבינו כמה התחבורה הציבורית יעילה וזולה.
נכנסנו לתחתית , שילמנו 3$ ונכנסנו בלי שום כרטיס וללא בעיות.
וכשיצאנו לקחת אוטובוס להמשך הנסיעה הבנו שבכלל לא צריך לשלם לו – זאת אומרת שהרכבות התחתיות והאוטובוסים עובדים ביחד וצריך לשלם רק פעם אחת שזה מדהים וזול ברמות!

אחרי נסיעה של שעה וחצי מה-Downtown הגענו לגן החיות ה-ע-נ-ק-י והיפייפה שלהם.
גם פה הכניסה שלנו עברה חלק כי קנינו את הCityPass מהארץ והגן חיות כלול בו גם.
יותר מדי אין מה לספר על המקום חוץ מזה שהדבר הראשון שעשינו הוא ללכת לראות את הפנדות היפיפיות שהגיעו לשם כמה חודשים לפני, הם פשוט היו מדהימים!!!!

בילינו משהו כמו 4 שעות בגן בכיף.
אחרי שסיימנו הלכנו לתחנת אוטובוס ונסענו בחזרה לעיר.

משם המשכנו למוזאון Royal Ontario – הצטערתי שהלכנו אליו ולא ל-Casa Luma במקום, המוזאון פשוט היה משעמם..
משם כבר חזרנו העירה לאכול צהריים ולטייל קצת ולקראת הערב חזרנו בחזרה למלון.

זהו, הגענו ליום האחרון שלנו בקנדה 🙁
היום העשרים וארבעה.
ביום זה קמנו מוקדם לארוז ולנצל את שעות הבוקר שנשארו לנו לקניות אחרונות.
יש לי מחלה לדיסני וכל פעם שאני בחו"ל אני חייבת למצוא לפחות חנות אחת של דיסני ולקנות בה.
הפעם במקרה במקרה (החנות הייתה חדשה ורק נפתחה לפני כמה ימים / שבועות) מצאתי את החנות של דיסני ב- Eaton Center ממש קרוב למלון.
אז כמובן שקפצנו לשם לעשות קנייה אחרונה לפני שעוזבים.

את ארוחת הצהריים האחרונה שלנו אכלנו ב-Hard Rock Cafe ואיך לא, גם לקחנו קינוח לסיים את היום הזה הכי מתוק שיש.
חזרנו למלון לקחת את המזוודות ולעלות למונית לכיוון שדה התעופה.
הטיסה שלנו הייתה בשעה 18:50 – 12 שעות טיסה בחזרה הבייתה.

זהו, הסתיים לו הטיול לקנדה ועד לפעם הבאה…. (בקרוב , בקרוב) 🙂

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.