הטיול לקנדה – חלק ראשון

מרץ 10, 2017 אין תגובות
אז כמו שכבר סיפרתי, האהבה החדשה שלי והשניה כמובן היא צילום.
לפני כחצי שנה (ספטמבר 2013 ליתר דיוק) יצאנו אני ובן זוגי לטיול של חודש בקנדה שמוקד העניין שלנו היה צילום נופים וכמה שיותר.כל הטיול היה סביב הצילום.בכל יום הקדשנו את רובו לטיול בטבע באיזורים שונים ומגוונים ובשעות של עמידה בחום ובקור לצילום ,אני לרוב הייתי מצלמת רגיל אבל הוא היה יושב דקות ארוכות לצילום חשיפות ארוכות ומדהימות או תמונות טבע רגילות (דוגמאות לתמונות)

אחרי שקיבלתם טעימה, אני חושבת שהגיע הזמן לספר על הטיול.
אומנם עברה כבר חצי שנה מאז אבל אני עדיין זוכרת ואזכור תמיד את החוויות מהטיול הזה.

את הטיול התחלנו בטיסת צהריים לילה לכיוון טורנטו – 12 שעות של חיפוש מה לעשות עם עצמי כי לישון לא יכולתי (כנראה מההתרגשות).
לאחר מכן המשכנו בטיסה נוספת של 4 שעות לכיוון קאלגרי – היעד הראשוני בטיול שלנו.

עם הנחיתה, עלינו על מונית ונסענו 15 דקות לכיוון המלון שלנו – Sandman Hotel שהיה קרוב לשדה התעופה.
אחרי לילה לבן וחוסר שעות הלכנו לישון את שנת היופי שלנו.
בבוקר למחרת היינו בלי ארוחת בוקר בחדר אז הלכנו לאכול במסעדת גריל של המלון Moxie's Classic Grill, לארוחת הבוקר הראשונה שלנו אני אכלתי פראנ'ץ טוסט מדהיםםםם ומפוצץ פירות והרבה סירופ מייפל, כזה שלא טעמתי בחיים (כן, כי בארץ אני הייתי מכירה רק את הסירופ בטעם מייפל – אבל זה נגמר, אני לא משתמשת בו יותר בחיים!! רק בסירופ אמיתי!)

לאחר ארוחת הבוקר, נסענו לשדה עם מונית על מנת לקחת את האוטו שלנו שילווה אותנו במשך הטיול.
קיבלנו Fiat 500 חמודה וקטנה, מהשניה הזאת אני התאהבתי!

ומשם המשכנו ליעד שלנו – גן החיות של קאלגרי.
שלושה חודשים לפני הייתה הצפה מטורפת בעיר, מה שגרם לחצי השני של הגן חיות (החלק שיושב על האי) להיות סגור, אבל בכל זאת נהננו מאוד וראינו חיות יפייפיות, מצחיקות וגם חמודות.
משם המשכנו לכיוון העיר, נסענו לטייל בשדרה ה-8 שמלאה בחנויות, קניון ענק ובעיקר הרבה מאוד אנשים, רחוב מאוד יפה וקרוב מאוד ל-Calgary Tower.
אחרי שלוש שעות של הסתובבות וקניית גלידה ממש ממש טעימה חזרנו לאוטו ונסענו בחזרה למלון לנוח ולהשלים את שעות השינה הנוספות והחסירות.
ביום השלישי התחלנו את הבוקר מוקדם, שוב ארוחת בוקר בגריל בר, עולים לחדר ואורזים את המזוודות, מכינים הכל, עושים Check out ומתחילים את אחד הימים שחיכיתי להם כל כך הרבה זמן – הנסיעה לכיוון הרי הרוקיס.
עם ההגעה, חיפשתי את הביתן של התשלום.
כשנוסעים לרוקיס יש לשלם בכניסה כ-40$ לכניסה שנתית או 7$ (בערך) לכניסה יומית מכיוון שאנחנו הלכנו להישאר 8 ימים, השתלם לנו יותר הכרטיס השנתי.
הבעיה היא שכשראיתי אותו היה מאוחר מדי ולא היה לנו ממש איפה להסתובב בחזרה אז פשוט המשכנו.
נסענו לכיוון אגם מינוואקה, אגם ענקי עם סירות שייט בצבע תכלת.
עם ההגעה, הייתי קצת לחוצה שיגררו לנו את האוטו כי בכל זאת לא מצאנו את העמדת תשלום אבל אמרנו שניסע ביום למחר בחזרה ונקנה את הכרטיס.
הוצאנו את התיקי צילום והתחלנו ללכת לכיוון האגם, כמובן שמשם התחלתי לקחת את התמונות השוות!
התחלנו מסלול של כקילומר וחצי עד שהגענו לגשר, מימין שלנו היה האגם ומשמאל שלנו היה נקיק שהמשיך לפחות לעוד קילומטר או שניים.
בשלב זה עצרנו, צילמנו והגיע להגיד שלום ולברוח סנאי חמוד (הסנאי הראשון בטיול).
חזרנו בחזרה לאוטו והמשכנו לאגמים Two Jack וג'ונסון שהיה מעט ירקרק יותר מהשניים האחרים ומשם המשכנו לרכבל (גונדולה) לתצפית יפיפייה על האגמים ועל באנף (אם אתם מתכננים לנסוע – לא לוותר! זה מקום מדהים).
מהגונדולה נסענו לכיוון המרחצאות הישנות של באנף – Cave And Basin
מעבר לזה שהיה מסריח שם מאוד (ריח של גופרית) אין שם מה לעשות, אז אם אתם באיזור וחושבים ללכת, עזבו ואל תלכו לשם.
לאחר שסיימנו שם נסענו למלון – Banff Voyager לעשות Check in, לנוח ולעשות קניות אוכל לערב.
ביום הרביעי, קמנו שוב מוקדם בשביל להתחיל את היום בקניית הכרטיס ששכחנו לקנות יום קודם.
ומשם התחלנו את היום בנסיעה לכיוון מפלי ג'ונסון.
קניון ע-נ-ק עם 2 מפלים בגבהים שונים.
אנחנו עלינו אל המפל הראשון כי לשני זה כבר היה קצת יותר קשה ורציתי לעצור בשלב זה.
לקח לנו בערך שעה להגיע למפל הראשון (כולל עצירות) אבל היה שווה את זה.
אחרי המפלי נסענו לאגם לואיז המדהים, עשינו גם שם סשן צילומים ובאמת שלא ראיתי מקום יפה יותר משם.
פשוט לשבת על החוף עם רגליים במים ולנוח.
ככל שמתרחקים יותר מההמון ככה מרגישים את הרוגע במקום.
וכמובן שאחרי אגם לואיז חייבים לקנח באגם מוריין המהמם!!
שני האגמים הם חלק משמורת הטבע באנף.
אחרי יום ארוך, מדהים ומלא חוויות, חזרנו למלון לנוח ולתכנן את היום למחרת…
ביום החמישי יצאנו לטיול בשמורת יוהו.
לכל שמורה יש את היחודיות שלה, מכיוון שהיא נמצאת במחוז British Columbia (קולומביה הבריטית) יש להזיז את השעון שעה אחת קדימה.
הנסיעה הייתה טיפה יותר ארוכה אבל שווה את הנופים שבדרך.
התחלנו את היום שלנו במפל טאקאווה (Takakkaw), אחד המפלים הגבוהים ביותר בקנדה שנופל מגובה של כ-250 מ'.
לאחר שמגיעים לאיזור החניה, יש שביל שמוביל אל המפל, האמיצים יכולים לטפס על מורד סלעים גבוה שמביא אותנו ממש ממש קרוב למפל – אני וויתרתי על הרעיון, בכל זאת היינו עם ציוד צילום עלינו.
מצד שמאל של הכביש הראשי (זה שלפני החניה) יש מיני מפלים יפים שאפשר ללכת גם אליהם, ראינו בדרך כל מיני זוגות שיצאו לשם.
אחרי שסיימנו עם המפל, עברנו לאטרקציה הבאה באיזור – The Natural Bridge, הגשר הטבעי בתרגום חופשי.
מי הנהר Kicking Horse חצבו בסלע פתח ויצרו גשר צר שעליו ניתן לעלות – זהירות, הוא מאוד מחליק.
מהגשר המשכנו עוד צפונה כחמישה ק"מ לכיוון אגם אמרלד.
אגם מיוחד בצבע טורקיז וממש על השפה שלו יש מלון דירות מקסים בשם Emerald Lake Lodge.
לאחר יום מעניין נוסף וגדוש בתמונות וחוויות חזרנו בחזרה למלון.
את היום השישי והאחרון שלנו בבאנף הקדשנו לשמורת קוטניי.
בשנת 1968 הייתה שריפה מאוד גדולה באיזור שפגעה בחצי שמורה.
את החלק הפגוע ניתן לראות באיזור Fireweed Loops, אומנם הצימחייה גדלה וחוזרת לעצמה אך עדיין יש שאריות של העצים שנפגעו בשריפה.
זהו בעצם מסלול הליכה מעגלי ביער הפגוע עם מפלים קטנים אך יפים.
משם המשכנו בנסיעה של כ-20 דקות דרומה לכיוון Marble Canyon.
בשנת 2003 הייתה שריפה נוספת ענקית שנמשכה 40 יום! ושרפה את כל היערות באיזור.
במשך כל הנסיעה לשם ניתן לראות את שאריות השרפה.
זהו נהר שחצב קניון צר ועמוק אך יפייפה.
אנחנו הגענו עד לגשר, עשינו כמה צילומים והתחלנו בנסיעתינו בחזרה לעיירה.
כשהגענו לבאנף הלכנו לטייל בעיירה ולאורך נהר ה-Bow שעובר לאורך כל הרוקיס.

תם ונשלם החלק הראשון של הטיול עד הפוסט הבא….
אתם תצליחו להתאפק, נכון?

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.