הטיול לקנדה – החלק הרביעי

מרץ 17, 2017 אין תגובות

זהו, חווית הרוקיס שלנו הסתיימה, עוברים לשלב הבא – העיר ויקטוריה אשר נמצא באיי ונקובר.
מאוד התבאסנו לעזוב את הרוקיס כי ממש התאהבנו במקום אבל עכשיו עמדנו בפני נסיעה של כ-4 שעות עד לכניסה של הפארק המחוזי "ווליס-גריי" (Wells Grey provincial park).

התחלנו את היום ביציאה מג'ספר על כביש (16) Yellowhead וביציאה נתקלנו בפקק של משהו כמו 15 דקות (לא נורא) והמשכנו הלאה.

בדרך ישנם 2 אגמים, אנחנו לא עצרנו אבל ניתן לעצור באם גם: אגם Yellowhead ואגם Moose.
לפני היציאה מהרוקיס ראינו Tourist Information ואת הכניסה לפארק הר רובסון (Mount Robson), לא היה לנו זמן להיכנס לפארק כי שם מומלץ להיות מינימום יומיים,
אז עשינו עצירה שם, לקחתי כל חומר אפשרי על קולומביה הבריטית, ויקטוריה וואנקובר והמשכנו לכביש 5 שהוא נמצא ממש ביציאה מהרוקיס.
*ביציאה מג'ספר יש להעביר את השעון שעה קדימה מכיוון שקולומביה הבריטית היא שעה אחת קדימה לעומת אלברטה.

על כביש 5 ממשיכים בנסיעה של עוד כ-3 שעות עד לעיירה Clearwater (בדרך לא היה שום דבר שהיה שווה בשבילו לעצור) כל הדרך מהרוקיס לעיירה שונה מאוד ממה שראינו.
הנוף משתנה מירוק לצהוב.

עם ההגעה לעיירה נכנסנו לפארק ווליס גריי ומשם בנסיעה של כ-15 דקות מגיעים למפלים הבאים Spahats Creek Falls.
מסלול הליכה קצרצר בין יער עם פטריות הוביל אותנו למיני מפל, מהצד שעמדנו לא ראינו יותר מדי וגם המקום לא היה מלהיב במיוחד כמו ברוקיס אבל לפחות צילמנו קצת פטריות 😉

משם המשכנו לכיוון העיר קמלופס העצירה שלנו ללילה.
מעבר ללהיות פה לילה אין פה כלום…
איך שהגענו לעיר ראינו אותה וישר חשבנו על באר שבע.

היום השניים עשר נפתח בעזיבה מוקדמת של המלון ובנסיעה של כ-3 וחצי שעות עד לנמל שממנו לקחנו את המעבורת לויקטוריה.
דווקא הדרך הזאת הייתה הרבה יותר יפה ובשלב מסויים נסענו בין הרים שכבר הזכירו לנו את הרוקיס.
לא היו לנו עצירות מיוחדות, רק תדלוק בעיירה Hope שהיא יפייפיה ומסביבה מלא יערות והרים – הצטערנו שלא עצרנו שם…

לאחר נסיעה יפייפיה הגענו Tsawwassen Ferry Terminal וממנו יצאנו במעבורת לכיוון איי ונקובר לעיר ויקטוריה.
את הכרטיסים למעבורת הזמנתי מראש באינטרנט אבל זה לא מנה מאיתנו לעמוד עוד כ-40 דקות (בערך) עד לעלייה למעבורת.
במעבורת עצמה יש מספר קומות וכמה דקים שאפשר לצאת, לשבת בחוץ, להנות מהנוף ולקפוא מקור 🙂
קצת אחרי שעלינו הלכנו לאכול – יש להם שם דברים ממש ממש טעימים אבל טיפה יקרים…
הנסיעה במעבורת היא בערך שעה וחצי.

עם ההגעה ל-Swartz Bay נסענו כ-30 דקות עד לעיר ויקטוריה.
התמקמנו במלון – קיבלנו דירת חדר מגניבה עם מטבח במלון Comfort Inn והלכנו להסתובב בקניון שליד המלון וקניות לארוחת ערב.

את היום השלושה עשר הקדשנו לסיבוב בעיר ויקטוריה.
זה סיבוב מעגלי שמתחיל מרחוב Wharf שנמצא בצמוד למרינה ובחזרה.
אנחנו לא בדיוק עשינו את הסיבוב הזה.
חנינו ב-China Town והתחלנו ללכת ברגל ברחוב Douglas.
היה לנו יום מעונן וטיפטף אז לא כל כך יצא לי לראות את העיר אבל עדיין היא עיר מדהימה.
הלכנו לאורך כל הרחוב עד שהגענו למוזאון Royal BC Museum.
מוזאון מאוד נחמד שמספר על ההיסטוריה של קולומביה הבריטית.

משם הלכנו למרינה לצלם קצת וחזרנו בחזרה למלון.

ביום הארבע עשר היינו אמורים ללכת לשייט לוויתנים אבל זה היה יקר בטירוף (100$ לאדם) אז החלטנו ללכת לנסות משהו אחר.
במלון קיבלנו המלצות למקומות ואחד מהם היה בעיירה דאנקן (Duncan), שם יש איזה חווה עם עופות דורסים.
הגענו ממש מוקדם ולא היה אף אחד ובשלב מסויים הגענו למסקנה שאין מה להישאר כי אנחנו לא אוהבים שנדבקים אלינו אז נסענו בחזרה כ-20 ק"מ צפונית מויקטוריה שם יש גן פרפרים נחמד.
אבל שוב, יותר מדי לא היה מה לעשות שם והמשכנו הלאה.

הגענו לפארק המחוזי Goldstream Provincial Park למסלול הליכה יפייפה בתוך יער לאורך נחל.
מסלול מאוד רגוע ויפה – מומלץ.
משם חזרנו בחזרה למלון, סיבוב בקניון + חנות מגניבה וענקית למוצרים לבית וארוחת ערב.

ביום החמישה עשר נסענו בסביבות השעה 08:30 – 09:00 לכיוון Fort Rodd Hill ששם יש פארק מאוד יפה שהוא אתר היסטורי של ויקטוריה וחוץ ממנו יש שם גם מגדלור מאוד יפה עם פנורמה מאוד יפה של ויקטוריה.
יש שם הרבה צבאים שמסתובבים חופשי אבל פחדנים מאוד.
בילינו שם כמה שעות ומשם חזרנו העירה וטיילנו קצת.
המלצה שלי, להישאר בויקטוריה יומיים בלבד ולהמשיך צפונה – יש שם הרבה יותר מה לראות ולעשות.

בחלק הבא נגיע לעיר ונקובר היפה והשווה!

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.