אמסטרדם – חלק ראשון

מרץ 17, 2017 אין תגובות

אז לפני שנתחיל הכל אני רוצה לספר ולהגיד שזאת הייתה הפעם הראשונה שלי שנסעתי לאמסטרדם.
נסענו אני ואחותי הגדולה לטיול שעיקרו היה סביב ההופעה של להקת A-HA (כי היא מעריצה מושבעת שלהם ואני מעריצה קטנה שפשוט אוהבת את השירים שלהם).
היינו שישה ימים מלאים עם טיסות קצת מעצבנות במטוסי אל-על הקטנים (והלא בדיוק נוחים) אבל סך הכל מאוד אהבתי את העיר ובסיבוב הבא שלי בהולנד אני כבר אדאג לכך שלא יהיו לי בגדים במזוודה בשביל למלא אותה כמו שצריך 🙂

30.3 – היום הראשון:
את היום התחלנו עם עמידה של שעה וחצי שעתיים בתור לצ’ק אין (מי תיאר לעצמו שזה מה שיקרה ב-3 וחצי לפנות בוקר..)
אחרי שסיימנו, רצנו לבידוק האחרון, יד ואז דיוטי פרי.
אומנם היה לנו חצי שעה אבל מהר מאוד מצאתי מה שרציתי.
בשעה 5:30 התחלנו את העליה למטוס ובשעה 6:30 כבר המרנו.
הבאסה היחידה הייתה שהטיסה לקחה לנו יותר זמן מהרגיל (5 ורבע שעות במקום 4 שעות ו-45 דקות).

בשעה 12:00 (שעון ישראל) נחתנו סוף כל סוף.
בהולנד השעה היא שעה אחורה, המטבע הוא יורו והשקע הוא כמו שלנו.
לקחנו את המזוודות ונסענו עם הרכבת אל התחנה המרכזית של אמסטרדם – Amsterdam Centraal (נסיעה עולה 4.20 יורו)
משם 5-10 דקות הליכה לכיוון כיכר ודאם והגענו למלון שלנו – Hotel The Exchange – חדרים קטנים, מיטות גדולות וכל חדר מעוצב בצורה שונה, סך הכל מלון חמוד ובמיקום מצוין.

מהמלון ירדנו למטה לחפש מה יש לאכול בסביבה.
לשמאלנו מצאנו דוכן צ’יפס מהמפורסמים – Manneken Pis.
אני חייבת להגיד שלא ממש נפלתי מהצ’יפס שכולם כל כך מתלהבים ממנו.
הוא היה טעים אבל פשוט צ’יפס, המיונז לעומת זאת היה מעולה!

אחרי שהיינו שבעות ומפוצצות מהצ’יפס שלא הצלחנו לסיים, חיפשנו איפה הכי זול יותר לקחת שייט בין התעלות.
מצאנו את החברה – Rederij P.Kcoij, הכרטיס עלה לנו 9 יורו והשייט ערך כשעה – היא ממש צמודים לתחנה המרכזית, אי אפשר לפספס.

כשסיימנו עם השייט עברנו להליכה לכיוון כיכר דאם, המשכנו על רחוב Rokin אל שוק הפרחים הססגוני, רחוב Singel, רחוב החלונות האדומים ורחוב הקניות הגדול Nieuwendijk – שם נמצאת גלידריה (שאין בה רק גלידות) שמוכרת רק סוג אחד של גלידה – וניל.
אבל הגלידה הזאת כל כך טעימה שפשוט חובה לנסות.
השם שלה – Banketbakkerij Van der Linde – נמצאת צמוד לפינת הרחוב Beurspassage.

את היום הראשון שלנו סיימנו בסיבוב בסופר וחזרה למלון.
יש להם רשת סופרמרקטים בשם אלברט איין (Albert Heijn), הסופר הגדול במרכז נמצא ברחוב Nieuwezijds Voorburgwal 226 – מבחר עצום של נקניקים, גבינות, ירקות, פירות ומה לא וגם לא כל כך יקר.

31.3 – היום השני:

היום הלכנו לכיוון שכונת יורדן.
בין הבניינים והחנויות מסתתרות להן חנויות יפיפיות של עיצוב הבית, כלים מיוחדים וגם סתם פיצ’פקס קטנים וחמודים (בהמשך אפרט על כמה חנויות).
בשכונה תוכלו למצוא גם את בית אנה פרנק – מזהירה מראש, התור לכניסה מטורף ומתחיל עוד ממול לכניסה של הכנסייה שנמצאת צמוד.

ממש קרוב לשם מצאנו מסעדה / בית קפה מאוד נחמד בשם Cafe d’Oude Wester והזמנו פנקייק מדהים!
הצורה שלהם וגם הטעם יותר מזכירים קרפ.

משם המשכנו לכיוון כיכר רמברנט, שם תוכלו למצוא את הפסל שלו ביחד עם “משמר הלילה” מהציור המפורסם.

באזור הכיכר תוכלו למצוא מסעדות, בתי קפה וגם חנויות של כל מיני דברים חמודים וזולים.
אחרי הכיכר, חזרנו בחזרה למלון להתארגנות לקראת ההופעה של A-HA!!
ההופעה הייתה מצויינת, היינו בשורה השניה מול מאגס (הקלידן) והיה ממש נחמד 🙂

1.4 – היום השלישי:

את היום הקדשנו לטיולים מחוץ לעיר באזורי הכפרים:
– כפר הדייגים וולנדם
– כפר הדייגים מרקן
– זאנס חאנס

ההגעה לוולנדם היא עם האוטובוס קו 316 (יוצא מהתחנה המרכזית) שמוריד במרכז הכפר ומשם הולכים כ-5 דקות לכיוון הנמל.
בוולנדם תוכלו למצוא בכל פינה חנות מזכרות, מסעדות ואת חנות מפעל הגבינות.
נכנסים בכניסה הימנית, יורדים במדרגות ושם למטה יש הסברים וטעימות של איך מכינים את הגבינות המיוחדות שלהם.
אחרי הסיור, עולים למעלה וקונים איזה גבינות שאוהבים (יש טעימות של הכל!).

אל מרקן מגיעים עם מעבורת שלוקחת מהנמל של וולנדם.
תוכלו למצוא שם סמטאות ציוריות ואת מוזאון כפכפי העץ.
מרקן קטנה ואין בה הרבה מה לעשות או לראות, ישנם כמה בתי קפה ו-2-3 חנויות מזכרות.

הנסיעה לזאנס חאנס היא עם הרכבת.
יורדים בתחנת Koog-Zaandijk (נסיעה של 15 דקות בערך) ומשם ממשיכים רגלית כ-15 דקות עד לכניסה לכפר.
לאורך כל הדרך אל הכפר ובתוכו תוכלו לריח את הריח החזק של הקקאו שמייצרים ממנו שוקולד שם.
ניתן למצוא שם חנות גבינות גדולה וגם חנויות מזכרות.
כמו כן, ישנם מיני מוזונים שחלקם עולה כסף וניתן להיכנס ולראות (אחד מהם זה גם יצור שוקולד – אחרי שקראתי שהשוקולד ממש לא טעים פשוט החלטנו לא לנסות אפילו).

חנויות עיצוב בשכונת יורדן:

כמו שכבר סיפרתי לכם, ישנן כל מיני חנויות לעיצוב הבית והינה כמה מהן שממש אהבתי.
הראשונה היא – Raw Materials – חנות שכולה כלים, רהיטים ואקססוריז מעץ ווינטאג’.
החנות לא זולה אבל יש מבחר מדהים של פריטים שפשוט חובה לכל חובבי הוינטאג’.
נמצאת בכתובת: Rozengracht 231

חנות נוספת לפריטים מיוחדים Juffrouw Splinter – יש בה כלי אוכל, בובות, תמונות ומלא דברים מיוחדים.
חנות זולה ומקסימה שחובה לבדוק!
נמצאת בכתובת: Prinsengracht 230

ענבל

בלוגרית וצלמת אוכל, אוהבת לטייל בעולם ולצלם בעיקר אוכל, נופים ובעלי חיים.